Domáci hotelieri sú spokojní

Letná sezóna bola úspešná

[j.protic] publikované: 2019-10-23 | minusz Veľkosť písmaplusz

hírkép

/Ilustračné foto/

Ubytovacie zariadenia zažili najlepšiu letnú sezónu od roku 2009 – tvrdia domáci hotelieri.


Na jesennej HORECA konferencii v Žiline členovia Asociácie hotelov a reštaurácií SR (AHRS) diskutovali aj o budúcnosti príspevku na rekreáciu. Podľa aktuálneho prieskumu je hlavným problémom administratívna náročnosť, pri elektronických rekreačných poukazoch zase provízie-uvádza sa v tlačovej správe AHRS.

Páči sa vám tento článok? Pošlite ho známemu!


Hoci cestovný ruch čaká ešte zimná sezónna, už dnes je zrejmé, že pôjde o jeden z najlepších rokov pre tento sektor. V júli a auguste dosiahli ubytovacie zariadenia medziročne o viac ako 20 % vyššie tržby.

„ Faktorov, ktoré tento rok potiahli dobré čísla je viacero. V neposlednom rade však svoju úlohu zohral aj príspevok na rekreáciu,“ dodáva Marek Harbuľák, generálny manažér AHRS. Potvrdili to výsledky prieskumu, realizovaného v októbri AHRS v spolupráci s Asociáciou moderných benefitov (AMOBE), ktorého výsledky boli prezentované v utorok 22. októbra na jesennej HORECA konferencii v Žiline.

Až 60 % respondentov z radov ubytovacích zariadení a oblastných organizácií cestovného ruchu, buď úplne, alebo skôr súhlasilo s tým, že sa príspevok prejavil na lepšej vyťaženosti ubytovacích lôžok. Takmer polovica (49%) v prieskume uviedla, že dokonca išlo o nových klientov ich ubytovacieho zariadenia. „Výzvou pre ubytovacie zariadenia do budúcnosti je, ako pritiahnuť hostí s rekreačným poukazom aj mimo hlavných sezón. To je samozrejme otázka nastavenia pobytových balíčkov a v neposlednom rade ich marketingu na zamestnancov s príspevkom,“ vidí priestor na lepšie využitie príspevku na rekreáciu M. Harbuľák. Podľa prieskumu totiž ponúka špeciálne pobytové balíčky, šité na mieru hosťom s príspevkom na rekreáciu, iba 24 % respondentov.

Hotelieri v rámci HORECA konferencie hovorili o tom, ako z pohľadu cestovného ruchu, aj ich hostí, lepšie využiť príspevok na rekreáciu. Respondenti v prieskume potvrdili, že jedným z hlavných problémov je stále administratívna náročnosť vyúčtovania pobytu hradeného cez príspevok na rekreáciu. „Až 72 % respondentov sa často stretáva s požiadavkou hosťa na úpravu, alebo dokonca dodatočnú opravu vystaveného účtu za pobyt tak, aby bol v súlade s požiadavkami jeho zamestnávateľa. To je pre hotel, alebo penzión, samozrejme časový a v neposlednom rade finančný náklad,“ pripúšťa M. Harbuľák.

Nižšiu administratívnu náročnosť z pohľadu respondentov prieskumu ponúka elektronická forma príspevku – elektronické rekreačné poukazy. Pri elektronickej forme totiž emitent elektronického rekreačného poukazu vopred nastavuje formu účtovných dokladov pri podpísaní zmluvy.

 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz

Galéria:


Ďalšie správy v tejto sekcii: